دست نوشته هاي دكتر غلامرضا حيدري دست نوشته هاي دكتر غلامرضا حيدري .

دست نوشته هاي دكتر غلامرضا حيدري

ويتامين b17در چه مواد غذايي وجود دارد

ويتامين B17 بيشتر با نام آميگدالين شناخته شده است. اين ويتامين كه عضو گروه ويتامين هاي ب كمپلكس مي باشد، خاصيت ضد سرطاني دارد. ويتامين B17 در كاهش تومورها و جلوگيري از متاستاز بسيار تاثير گذار است. به همين دليل به عنوان يك درمان جايگزين، كاملا شناخته شده است. در ادامه به معرفي بهترين مواد غذايي حاوي ويتامين B17 ميپردازيم و به شما خواهيم گفت ويتامين b17 در چه چيزهايي وجود دارد.

اين ويتامين سلول هاي سرطاني را از بين ميبرد، همچنين از شروع و روند توسعه ي اين سلول ها در آينده نيز جلوگيري كرده و سيستم ايمني بدن شما را به خوبي تقويت ميكند.

مواد غذايي كه حاوي اين ويتامين هستند به عنوان نيتريلوزيد شناخته ميشوند.

ويتامين b17 در چه مواد غذايي وجود دارد ؟

  1. دانه ها: به خصوص دانه هاي زرد آلو، مقام اول را در اين ليست به خود اختصاص ميدهند. اين ويتامين را در دانه ميوه هاي آلو، گلابي، نكتار، هلو، گيلاس و حتي سيب نيز وجود دارد.

همچنين دانه هاي كتان، كدو، ارزن و گندم سياه نيز نسبت به دانه هاي پيشتر ذكر شده حاوي مقدار متوسطي از اين ويتامين ميباشند.

  1. آجيل: اين دسته از مواد غذايي غني از مواد معدني و پروتئين ها هستند و از مواد غذايي حاوي ويتامين B17 محسوب ميشوند.

بادام ها (به خصوص بادام هاي تلخ)، فندق هاي استراليايي و بادام هاي هندي حاوي اين ويتامين ضد سرطان ميباشند.

اما بادام هاي تلخ حاوي بيشترين مقدار از اين ويتامين در مقايسه با فندق ها و بادام هاي هندي هستند. همچنين مقدار ويتامين B17 موجود در فندق نيز نسبت به بادام هندي بيشتر است.

استفاده از اين آجيل ها در ايالات متحده آمريكا ممنوع شده است. زيرا دانشمندان نشان داده اند اين دانه ها بسيار سمي هستند. اما به هر حال از بادام هاي تلخ براي توليد عصاره استفاده ميشود.

  1. ميوه ها: توت ها، از جمله تمشك ، توت فرنگي ، مويز ، ياتوت (كرنبري) و توت سياه حاوي مقادر قابل تحسيني از اين ويتامين  هستند. البته، كينوآ، انگور فرنگي و توت فرنگي را نيز نبايد فراموش كرد. با اين حال حقيقت غافلگير كننده اين است كه توت هاي وحشي حاوي مقدار بسيار زيادي از ويتامين B17 هستند.
  2. جوانه ها: در اين رده، جوانه هاي بامبو، يونجه، نخود و ماش به ترتيب حاوي بيشترين مقدار ويتامين B17 هستند.
  3. برگ ها: برگ هاي يونجه و اكاليپتوس از مواد غذايي حاوي ويتامين B17 هستند. برگ هاي اسفناج نيز منبع بالقوه اين ويتامين ميباشند اما نسبت به برگ هاي يونجه و اكاليپتوس از مقدار كمتري برخوردار هستند.
  4. غده هاي گوشتي يا تجه (ريشه سطحي گياهاني مانند هويج و سيب زميني): يام ها، كاساوا (مانيوك ها) و سيب زميني هاي شيرين مورد علاقه خود را بررسي كنيد. آن ها همه از مواد غذايي حاوي ويتامين B17 ميباشند. اما مقدار ويتامين موجود در مانيوك از باقي آن ها بيشتر است. برگ كاساوا (مانيوك) را بايد به درستي پخت  تا از تبديل سديم گليكوئوزيد به سيانيد جلوگيري شود.
  5. لوبيا ها: براي جذب ويتامين B17 از لوبياهاي مختلف مانند باقلا، لوبياي سياه، لوبياي قرمز ، لوبياي ليما و نخود كه غني از اين ويتامين هستند استفاده كنيد. آن هارا بپزيد و در رژيم غذايي خود استفاده كنيد. به شما توصيه مي كنيم تا ويتامين B17 را دريافت كنيد.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۰:۴۰ توسط:غلامرضا حيدري موضوع:

:: مطالب مشابه
[RelPostTitle] [RelPostTitle]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :