دست نوشته هاي دكتر غلامرضا حيدري دست نوشته هاي دكتر غلامرضا حيدري .

دست نوشته هاي دكتر غلامرضا حيدري

چاي سبز: فوايد سلامتي ، عوارض جانبي

سلامتي چاي سبز فوايد غذايي چاي سبز انواع چاي سبز عوارض و خطرات جانبي چاي سبز

اگر از طريق پيوندي در اين صفحه چيزي بخريد ، ممكن است كميسيون كمي بدست آوريم. چگونه اين كار مي كند
چاي سبز ، بومي چين و هند ، به دليل فوايد سلامتي خود قرنهاست كه در سطح جهان مصرف مي شود و مورد استقبال قرار مي گيرد ، اما اخيراً در ايالات متحده محبوبيت زيادي كسب كرده است.

چاي پرمصرف ترين نوشيدني جهان در پشت آب است. با اين حال ، 78 درصد از چاي مصرفي در سراسر جهان سياه است و تنها حدود 20 درصد آن سبز است.

انواع چاي بجز چاي گياهي از برگهاي خشك شده بوته Camellia sinensis تهيه مي شود. ميزان اكسيداسيون برگها نوع چاي را تعيين مي كند.

چاي سبز از برگهاي بدون اكسايش تهيه مي شود و يكي از انواع چاي كمتر فرآوري شده است. بنابراين حاوي بيشترين آنتي اكسيدان ها و پلي فنول هاي مفيد است.
حقايق سريع در مورد چاي سبز

در اينجا نكات كليدي در مورد چاي سبز آورده شده است. جزئيات بيشتر و پشتيباني اطلاعات در مقاله اصلي است.

    چاي سبز در طب سنتي هند و چيني مورد استفاده قرار گرفته است
    انواع مختلف چاي سبز موجود است
    چاي سبز ممكن است به جلوگيري از بروز انواع بيماري ها از جمله سرطان كمك كند
    براي اثبات بسياري از ادعاهاي بهداشتي پيرامون چاي سبز ، تحقيقات بيشتري لازم است

فوايد سلامتي چاي سبز
چاي سبز در يك فنجان
چاي سبز در ايالات متحده به طور فزاينده اي رايج مي شود.

در زير ذكر شده فوايد سلامتي احتمالي مرتبط با چاي سبز است. چاي سبز در طب سنتي چيني و هندي براي كنترل خونريزي و بهبود زخم ها ، كمك به هضم غذا ، بهبود سلامت قلب و روان و تنظيم دماي بدن مورد استفاده قرار مي گرفت.

مطالعات اخير نشان داده است كه چاي سبز به طور بالقوه مي تواند بر همه چيز از كاهش وزن گرفته تا اختلالات كبد چرب ، ديابت نوع 2 و بيماري آلزايمر تأثيرات مثبتي داشته باشد.

توجه به اين نكته ضروري است كه قبل از اثبات اين قطعي بودن پيوندهاي مزاياي سلامت ، شواهد بيشتري لازم باشد:
1) چاي سبز و پيشگيري از سرطان

طبق تحقيقات موسسه ملي سرطان ، نشان داده شده است كه پلي فنولهاي موجود در چاي باعث كاهش رشد تومور در مطالعات آزمايشگاهي و حيوانات مي شوند و ممكن است در برابر صدمات ناشي از اشعه ماوراء بنفش UVB محافظت كنند.

در كشورهايي كه ميزان مصرف چاي سبز بسيار زياد است ، ميزان ابتلا به سرطان پايين تر است ، اما با اطمينان نمي توان دانست كه آيا اين چاي سبز است كه از بروز سرطان در اين جمعيت خاص جلوگيري مي كند يا ساير عوامل سبك زندگي.

برخي از مطالعات همچنين تأثيرات مثبت چاي سبز بر انواع سرطان زير را نشان داده اند:

    پستان
    مثانه
    تخمدان
    كولوركتال (روده)
    مري (گلو)
    ريه
    پروستات
    پوست
    معده

محققان معتقدند كه اين ميزان بالاي پلي فنول هاي موجود در چاي است كه به از بين بردن سلول هاي سرطاني كمك مي كند و رشد آنها را متوقف مي كند. با اين حال ، مكانيسم هاي دقيق ارتباط چاي با سلول هاي سرطاني مشخص نيست.

با اين حال ، مطالعات ديگر نشان داده اند كه چاي مي تواند خطر ابتلا به سرطان را كاهش دهد. مقدار چاي مورد نياز براي پيشگيري از سرطان همچنين در مطالعات متفاوت است - از 2-10 فنجان در روز.

در سال 2005 ، سازمان غذا و داروي آمريكا (FDA) اظهار داشت ، "هيچ مدرك معتبري براي حمايت از ادعاهاي بهداشتي واجد شرايط براي مصرف چاي سبز و كاهش خطر ابتلا به سرطان معده ، ريه ، روده بزرگ / روده ، مري ، لوزالمعده ، تخمدان و سرطانهاي تركيبي وجود ندارد. ""
2) قلب چاي سبز فوايد آن دارد

يك مطالعه در سال 2006 كه در ژورنال انجمن پزشكي آمريكا منتشر شد ، نتيجه گرفت كه مصرف چاي سبز به دليل دلايل ، از جمله بيماري هاي قلبي و عروقي با كاهش مرگ و مير همراه است.

اين مطالعه بيش از 40،000 شركت كننده ژاپني بين 40 تا 79 سال را براي 11 سال دنبال كرد و از سال 1994 شروع شد.

شركت كنندگاني كه حداقل 5 فنجان چاي سبز در روز مي نوشند ، خطر ابتلا به مرگ (به ويژه در اثر بيماري هاي قلبي عروقي) نسبت به افرادي كه كمتر از يك فنجان چاي در روز مي نوشند ، به ميزان قابل توجهي كاهش يافته است.
چاي سبز حاوي كاتچين ها ، تركيبات پلي فنوليك است كه تصور مي شود اثرات محافظتي زيادي دارند ، بخصوص در سيستم قلبي عروقي.
3) چاي سبز و كلسترول پايين

تجزيه و تحليل مطالعات منتشرشده در سال 2011 نشان داد كه مصرف چاي سبز ، چه به عنوان نوشيدني و چه به صورت كپسول ، با كاهش معني دار اما متوسط ​​در كل و LDL يا كلسترول "بد" مرتبط است.
4) خطر سكته مغزي و چاي سبز

نوشيدن چاي سبز يا قهوه به طور منظم با توجه به مطالعه اي كه در مجله Stroke: Journal of American Heart Association منتشر شده است ، با كاهش خطر سكته مغزي همراه است.

دكتر اصلي ، دكتر Yoshihiro Kokubo ، دكتر ، اظهار داشت: "اين اولين مطالعه در مقياس بزرگ است كه به بررسي اثرات چاي سبز و قهوه بر خطرات سكته مغزي مي پردازد. ممكن است شما يك مطالعه كوچك اما مثبت انجام دهيد. تغيير شيوه زندگي براي كمك به كاهش خطر سكته مغزي با افزودن روزانه چاي سبز به رژيم غذايي شما. "
5) چاي سبز براي ديابت نوع 2


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۷:۳۰ توسط:غلامرضا حيدري موضوع:

:: مطالب مشابه
[RelPostTitle] [RelPostTitle]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :